Dlaczego warto pozycjonować swój sklep internetowy?
Branża e-commerce z roku na rok podwaja swoją wartość, potwierdzi to każdy przedsiębiorca oferujący swoje produkty w internecie. Tak naprawdę nie ma się co dziwić, większość ludzi wybiera szybkie i komfortowe zakupy. Konkurencja rośnie, więc po prostu, aby się wyróżnić, należy podjąć działania marketingowe. Jednym z wielu jest SEO, czyli optymalizacja strony w wynikach wyszukiwania. Można podjąć się takiego zadania samemu, wtedy tak naprawdę nie kosztuje to tak naprawdę nic oprócz spędzonego czasu. Dlaczego warto pozycjonować swój sklep internetowy? Co wpływa na miejsce w wynikach wyszukiwania? Czytaj dalej!
ZWIĘKSZENIE WIARYGODNOŚCI MARKI
Pojawienie się na samej górze wyszukiwań w przeglądarce, zwiększy zaufanie wśród potencjalnych kupujących. W większości użytkownicy klikają w pierwszy link, jaki im się pojawi. Sprawia to, że szansa na kliknięcie link, a później na zakup produktu będzie dużo większa. Można powiedzieć, że jest to traktowane przez osoby robiące zakupy, jako polecenie, ponieważ wszystkie większe marki wyświetlają się na pierwszych stronach wyszukiwań.
POZYCJONOWANIE, CZYLI PROMOCJA NON STOP
Jedną z zalet optymalizacji poprzez wyszukiwarki internetowe jest niski koszt, potrzebny jest tylko czas człowieka z odpowiednią wiedzą, nie trzeba tak naprawdę „pompować” ogromnych pieniędzy, jak to w przypadku płatnych reklam. Wystarczy podjąć szereg działań i systematycznie je realizować, a w dłuższej perspektywie czasu przyniesie to wielu potencjalnych klientów. Odpowiednia optymalizacja pozwoli na zdobywanie użytkowników niezależnie od budżetu, w tym przypadku nie płacimy za kliknięcie link. Tutaj kluczowe jest zadbanie o odpowiednie treści, szybkość ładowania się strony i wiele innych rzeczy, jednak to sprawi, że konwersja będzie notowana niezależnie od płatnych reklam.
SEO w dzisiejszych czasach jest rzeczą must-have, wielu przedsiębiorców startujących w branży e-commerce o tym zapomina. Organiczne wyświetlanie się wysoko w wyszukiwarkach z pewnością zwiększy świadomość marki. Można powiedzieć, że jest do droga do sukcesu, którą konsekwentnie trzeba wykonać. „Warto robić SEO!”